“Change requires taking a leap of faith” - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van Ilse Essink - WaarBenJij.nu “Change requires taking a leap of faith” - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van Ilse Essink - WaarBenJij.nu

“Change requires taking a leap of faith”

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 Januari 2014 | Nederland, Haaksbergen

Nieuw jaar, nieuwe kansen, een nieuwe sprong in het diepe, a new me!
2013 was een jaar van creëren van een nieuwe basis. Een jaar vol veranderingen, uitdagingen en tijd om over dingen na te denken. Toch heb ik mezelf nog niet helemaal weer gevonden. Ik ben wel een heel stuk dichter bij mezelf gekomen dan ooit tevoren. Noem het een quarterlife crisis, i don’t care.
2014 wordt een jaar om mezelf weer opnieuw te definiëren. Verder gaan dan de basis. Een sprong wagen in het diepe. En op wat voor betere manier kun je dat doen, dan met als eerste uitdaging een reis van 3 maanden naar Zuid-Amerika!
Oorspronkelijk niet mijn idee, maar van Chantal. Een van de meiden die ik heb leren kennen tijdens de reis naar Costa Rica. Zij zocht een reismaatje, en ik zocht nog naar een nieuwe reis (aangestoken door het reisvirus na Costa Rica). Zodoende kwamen we per toeval achter elkaars plannen.
Toen we uiteindelijk de keuze gemaakt hadden om samen naar Zuid-Amerika te gaan, is het balletje erg snel gaan rollen. Goedkeuring op het werk, kosten berekeningen, vluchten uitzoeken, reisroute bepalen etc. Tot nu toe allemaal heel erg leuk en spannend. Maar naar mate de reis dichterbij komt, nog maar 7 weken!!, wordt het toch ook wel een beetje eng. 3 maanden lang met een backpack een enorm continent door met z’n 2tjes, kijken wat er op ons pad komt. Dan komt de controlfreak in me soms wel naar boven.
Dus.. Het wordt tijd om mijn angsten los te laten en te gaan leven!

Dus voor zover is bij jullie bekend dat ik 3 maanden naar Zuid-Amerika ga. Onze reisroute staat enigszins een beetje vast, maar we bekijken ter plekke waar we precies heen gaan.
We beginnen in Brazilië in Rio de Janeiro. Met een klein omweggetje gaan we naar Buenos Aires in Argentinië, om daar 2 weken te verblijven voor een taalcursus spaans. Zodat we de rest van de reis een beetje uit de voeten kunnen qua communicatie. Daarna staat niks vast.. In ieder geval dat de route naar het noorden gaat: Bolivia, Peru en uiteindelijk Ecuador. Waar we vanuit Guayaquil weer terug vliegen naar huis.
Al met al een behoorlijke afstand die we in 3 maanden willen overbruggen. Daarbij in gedachte houdende, dat we alles zoveel mogelijk met de bus/trein willen gaan doen. Zodat we toch dingen kunnen bekijken onderweg.

De voorbereidingen worden al getroffen. Afgelopen week mijn overige vaccinaties gehaald, die ik afgelopen jaar nog niet hoefde te zetten. Of nog een keer moest zetten zodat ik voor lange tijd klaar ben. Ook aan de malariapillen zijn gedacht, deze zijn al in de proefperiode. Dus mocht er vannacht een malariamug me willen plagen, dan ben ik in ieder geval al beschermd ;)
Binnenkort nog met Chantal om tafel gaan zitten om de laatste voorbereidingen samen door te nemen. En dan kan het eindelijk gaan gebeuren!

Ik heb er echt heel veel zin in, en de laatste 7 weken mogen al wel voorbij zijn! Zo kan ik me er ook niet meer over opvreten ;) Jullie kunnen mijn blog hier bijhouden. In de hoop dat ik onderweg af en toe nog een internetcafeetje of iets dergelijks tegen kom, zodat ik wat kan posten.
Enjoy! 

  • 12 Januari 2014 - 23:20

    Bert:

    Hoi Ilse,
    Bijzonder, mooi en moedig dat je dit doet. Ik wens je een prachtige en mooie reis met vele nieuwe inzichten en wijsheden. Ik ga je verslagen graag volgen.
    Groeten van Bert van Lienen

  • 13 Januari 2014 - 00:01

    Monique Van Bruggen Rufi:

    Hee Ilse, wat leuk om te lezen. Spannend, leuk, moedig, stoer....enzovoorts......
    Ik ben ook van plan om een blog te gaan maken om al onze USA-perikelen te vermelden. Ik zie je vast nog wel voordat je weg gaat. Kom je nog een keer in Ochtrup FOC-en??? Groetjes van Monique

  • 13 Januari 2014 - 00:02

    Monique Van Bruggen Rufi:

    Hee Ilse, wat leuk om te lezen. Spannend, leuk, moedig, stoer....enzovoorts......
    Ik ben ook van plan om een blog te gaan maken om al onze USA-perikelen te vermelden. Ik zie je vast nog wel voordat je weg gaat. Kom je nog een keer in Ochtrup FOC-en??? Groetjes van Monique

  • 13 Januari 2014 - 08:17

    Nina:

    Oh Biel, vind het zo goed van je! Geniet voor 10 en kom dan heelhuids weer terug ;-)

  • 13 Januari 2014 - 20:56

    Wim Essink:

    Hey Ilse,

    mooi verhaal en hele goede voornemens, wens jullie een hele fijne reis met vele inzichten en goede ervaringen.


  • 20 Januari 2014 - 15:38

    Tamara Jansen:

    Ik ga dit zeeeeeeeker volgen! Zo leuk! Heel veel plezier alvast, zou willen dat ik mee kon haha!

  • 28 Februari 2014 - 09:35

    Esther Koopman:

    Hoi Ilse,

    Wat ontzettend gaaf dat je dit gaat doen! Ik heb dit tien jaar geleden ook gedaan en nooit spijt van gehad! Ik hoop dat je op je reis door Bolivia gaat, dit land is zeker de moeite waard! Ik ben toendertijd begonnen in Buenos Aires(GEWELDIG, je zal er zeker de tango gaan dansen), toen Uruguay, Brazillie met Rio de Janairo (ook echt een aanrader!), Paraquay, Bolivia, Peru en wij zijn toen via Chilli terug gevlogen. Prachtig, een avontuur om nooit te vergeten!!
    Ga ervan genieten, ik zal met plezier je blog lezen!

    Lieve groetjes,
    Esther Koopman, EVV team 2 Berghorst.

  • 28 Februari 2014 - 14:09

    Hans Wouters:

    He ilse, super dat je deze uitdaging aangaat, dat het je veel mag brengen en ook heel veel plezier met deze bijzondere belevenis. Ga je reisverslag graag volgen.
    groeten Hans Wouters

  • 03 Maart 2014 - 20:03

    Jolanda Essink:

    Lieve Ilse en lieve Chantal.
    Vanmorgen in alle vroegte hebben we Ilse en Chantal uitgezwaaid op vliegveld Dusseldorf.Grote rugzakken met de nodige reisbenodigdheden. Een klein traantje en moedig stapten de dames op hun avontuur af. De beide dames zijn super enthousiast en ik wens ze beiden een super vakantie met schitterende ervaringen en geweldige inzichten.
    Lieve meiden mogen jullie beiden nog meer inzicht krijgen in jullie onbeperkte mogelijkheden en jullie geweldige innerlijke kracht. Succes en heel veel plezier, liefs mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haaksbergen

Ilse

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 8928

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Mei 2014

Roadtrip Zuid-Amerika

Landen bezocht: