Estoy en Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ilse Essink - WaarBenJij.nu Estoy en Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ilse Essink - WaarBenJij.nu

Estoy en Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 Maart 2014 | Argentinië, Buenos Aires

De 2 weken in Buenos Aires zitten er alweer bijna op, en echt geweldig Spaans spreken doe ik nog steeds niet ;) Niet dat ik dat verwacht had, maar kan gelukkig wel met wat woorden duidelijk maken wat ik wil of nodig heb.. Dus voor de komende tijd al een kleine basis opgebouwd, die we hopelijk door de komende 2 maanden zelf verder kunnen uitbreiden.
Deze 2 weken zijn voorbij gevlogen! Maar dat is aan de ene kant ook niet zo gek, gezien je doordeweeks de ochtend al kwijt bent aan de uren op school. Heb in ieder geval wel lol gehad in onze klas, die eerst mijn klas niet eens was.. Begin maar even bij het begin.

Onze eerste dag op school begon extra vroeg, jawel om 8 uur (wat voor ons betekend om 7 uur van huis weg gezien we er een behoorlijk eind van af wonen). Na een wandeling van 15 minuten, metrorit van 25 minuten en nog eens 5 minuten lopen, kwamen we aan en zat de deur nog dicht.. Eenmaal binnen gelaten en in een aantal klasjes te zijn verdeeld mochten we een testje maken die aan zou geven op wat voor niveau we zitten.. Gezien Chantal en ik apart genomen werden, en gelijk het vuur aan onze schenen werd gezet, waren we best nerveus. Ik kon nog enigszins wat woorden uitbrengen die ik de avond ervoor had doorgelezen, dus mocht ik de papieren test maken. Chantal had wat meer geluk, die mocht gelijk naar boven. Na 25 minuten aan de test te hebben gezeten die ik voor de helft niet in heb kunnen vullen, mocht ik ook eindelijk naar boven. Hier hebben we met de gehele groep een spel gedaan, waarna we een intro kregen en ingedeeld zijn in onze klassen. Raar genoeg werd ik niet ingedeeld bij Chantal, wat me toch wat onzekerder maakte. Zit ik hoger ingedeeld, en ga ik dat wel trekken?? Na een ochtend helemaal niks van de lerares te verstaan hebben (die gelijk les geven in het Spaans en langzaam zou praten) toch Chantal maar gevraagd hoe dat bij haar zat. Bleek dus dat er bij haar vrij anders les wordt gegeven (ook wel in het Spaans maar anders). Na de les toch maar even gevraagd of ik bij haar ingedeeld kan worden, is ook wel net zo handig.. Bij de receptie werd aangegeven dat het precies hetzelfde niveau zou moeten zijn, maar dat ik wel de andere les mocht volgen als ik dat wil. Dus zo gezegd zo gedaan, en sindsdien volg ik de les veel beter en pak ik tenminste op waar ik voor kwam ;) Onze lerares is echt een hele leuke meid, die net als Chantal en ik soms wat dorky kan zijn. En zoals we vandaag gehoord hebben vallen we wel bij haar in de smaak met onze vrolijkheid. Want andere leraren hebben namelijk gehoord over de 2 Nederlandse meiden van Natalia, en dan gelukkig wel in een good way!
De andere klasgenoten zijn ook hartstikke leuk, zo heben we een Australische jongen in de klas met een geweldig accent. Zijn Spaans klinkt meer Australisch dan Spaans, en ga me ook echt afvragen of mensen hem echt gaan verstaan, maar dat haalt de lol er niet vanaf in onze lessen. Nog 2 ochtend op school en dan zit dat er ook weer op, waarna we ons zelf moeten redden tijdens onze reis.

Verder hebben we ons na de lessen vermaakt met een aantal bezienswaardigheden in Buenos Aires. Gezien we toch al midden in het centrum zitten, is het vanuit school makkelijker ergens heen te gaan dan vanuit huis. Zo hebben we de befaamde plaza de mayo bekeken, het zondagse antiekmarktje in San Telmo, cementerio de la Recoletta, de gekleurde 'wijk' la Boca en Puerto de Madero in dezelfde tour, de parken van Palermo + bijbehorende dierentuin, we hebben zelfs een fiets gehuurd en zowat heel Buenos Aires door gefietst in 4 uur tijd, een nacht uit geweest maar dan niet helemaal volgens de standaarden tot 8 uur in de ochtend (om half 6 haakten wij toch echt af), en in het weekend nog een dagje naar Tigre geweest, dit zou de Venetië van Buenos Aires zijn, maar tipt er bij lange na niet aan. Maar het was wel heerlijk om even uit de drukte van de stad te zijn en je weer eens relaxt te voelen. Want al met al is het toch een erg grote drukke stad! Met name de metro die we elke dag moeten pakken.. Als je als een rolmops in een blikje in een sauna bent, zou je kunnen vergelijken met het gevoel in de metro!
We zijn dan ook erg blij dat we vrijdagavond weer vertrekken richting Salta! Op naar het noorden van Argentinië, maar dit keer in een cama suite bus, en niet zoals vorige keer economical. Als goed is worden we verwend deze 20 uren durende busreis, kunnen we zelfs onze stoel 180 graden plat leggen en krijgen we eten tijdens de reis. Hallo luxe!! Mocht ook wel na onze vorige slapeloze busrit (geen wonder dat die ook zoooo goedkoop was..).
Al met al, gaat het echte avontuur vanaf vrijdag beginnen :) laatste stukje Argentinië en dan naar het wonderlijke Bolivia!

  • 27 Maart 2014 - 09:10

    Nina:

    Buenos dias! Gaat echt snel die tijd in Buenos Aires! Geniet nog even van de laatste dagen daar!

  • 27 Maart 2014 - 09:40

    Mams:

    Toch het echte leven in Argentinië meegemaakt, en het echte stadsleven, toch iets anders dan Haaksbergen.
    Geweldig dat jullie zoveel lol hebben.
    Na een oerhollands appeltaartje een laatste lesdag en toch weer afscheid van een gezellig gastgezin, op naar het volgende avontuur.
    Enjoy.

  • 27 Maart 2014 - 10:50

    Marije:

    Klinkt tot nu toe als een super reis! Ik ben heel benieuwd naar je volgende verhalen. Facetimen was echt leuk! Moeten we snel weer doen als je de gelegenheid hebt.

  • 28 Maart 2014 - 21:10

    Henny :

    Ola Ilse en Chantal
    Buenos dias,
    Como esta usted?
    Hable usted espanol a pekinjo
    Zo nu weer in het Nederlands. Wat een geweldige tijd hebben jullie. Fijn om te horen dat het allemaal zo naar jouw zin is. k,Ben best wel een beetje jaloers op jullie. Geniet ervan. En wat zal Bolivia mooi en indrukwekkend zijn. Zie nu al uit naar je uitgebreide verslag.
    Op het werk is alles oke! ook al missen we je vrolijke aanwezigheid wel. Gelukkig heeft Wieneke ook het twentse accent, dus door haar denken we toch bijna dagelijks aan je.
    Groetjes en tot horens.
    Adios amigos
    Henny

  • 29 Maart 2014 - 21:20

    Hey Ilse:

    Leuke verhalen en rijke ervaringen
    weer een mooi verhaal vast gelegd voor het leven.

    veel plezier
    groetjes
    Pap

  • 02 April 2014 - 15:27

    Emmy:

    Hoi Ilse,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daar.
    Succes met je Spaans en vooral veel plezier in Bolivia (jaloers!).

    Groetjes Emmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Ilse

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 8933

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Mei 2014

Roadtrip Zuid-Amerika

Landen bezocht: