Rio de Janeiro - Reisverslag uit Cidade Jardim Laranjeiras, Brazilië van Ilse Essink - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Cidade Jardim Laranjeiras, Brazilië van Ilse Essink - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Blijf op de hoogte en volg Ilse

05 Maart 2014 | Brazilië, Cidade Jardim Laranjeiras

De eerste 2 dagen van onze reis zit er alweer bijna op! Wat is Rio toch echt een wereldstad. Alle verhalen die je hoort over dat het zo ontzettend gevaarlijk zou moeten zijn, heb ik eerlijk gezegd nog niks van gemerkt. Of het nou komt door de sfeer die er hangt door de carnaval, geen idee. We kunnen hier gewoon over straat lopen als elk ander mens, zonder dat er iets raars gebeurt. Alhoewel er nog wel af en toe gekeken of gestaard wordt. Maar dat zal wel te maken hebben met mijn korte haar, dat is hier niet echt gebruikelijk.
Maar van het makkelijke hebben we dan ook heerlijk gebruik van gemaakt. Gister zijn we met de bus een deel van Rio gaan verkennen, en dan ook gelijk het beste stukje. Namelijk Ipanema en Copa Cobana. Moet eerlijk zeggen, het is een geweldig mooi strand. Maar ik heb nog nooit zo´n vol strand gezien als Ipanema. En het is inderdaad waar, er wordt hier vol op geparadeerd en bekeken. Copa cobana is een minder diep strand, maar ook erg mooi om te zien. Na heerlijk een uurtje vertoefd te hebben op het strand, en natuurlijk dan ook gelijk verbrand... Zijn we verder gelopen naar de Sugarloaf (suikertafel). Met de kabelbaan omhoog, en je hebt gelijk een geweldig mooi uitzicht. Het beste uitzicht wat ik tot nu toe in mijn leven heb mogen aanschouwen.
Na een middagje toerist uithangen, dachten Chantal en ik een rustig avondje te gaan doen, gezien we al een lange reisdag hadden gehad en een vrij slechte nacht (heerlijk zo´n snurkende kamergenoot). Maar onze kamergenootjes dachten daar anders over. En vroegen of we mee gingen naar een streetparty, laatste avond van de carnaval. Ach, snel een broodje eten bij de Subway, en party on! Echt de sfeer van zo´n streetparty is echt overweldigend. De straat staat gewoon vol gepakt met mensen, muziek komt je van alle kanten tegemoet. Iedereen feest met elkaar zonder gedoe. Het draait ook echt om feestvieren en gek te doen. Zo lopen de meeste mannen dan ook in een vrouwen-outfit. Erg grappig om te zien. Met ons groepje hebben we dan ook echt een supergezellige avond gehad.

Na een vrij kort nachtje toch maar op tijd opgestaan, in de hoop om op tijd met het treintje mee te kunnen de Corcovado berg op, naar het Christus beeld. Helaas waren de tickets al snel verkocht, en zouden we 2 uur moeten wachten. Dan toch maar een ticket gekocht bij van die vervelende mannetjes op straat om met een busje de berg op te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Moet eerlijk bekennen, het christus beeld is bij lange na niet zo indrukwekkend als dat ze altijd laten doen denken. Maar mooi is het wel. Ook gelijk een soort van´kerkdienstje´ meegekregen, nog ingewijdt met wat wijwater. Voor goeie foto´s zou je denk ik het eerste treintje moeten nemen. Want wat is het druk daar! Je kunt je kont er haast niet keren, en iedereen wil op de foto met Onze Heer. Toch nog wat fotootjes kunnen maken. En natuurlijk ook hier weer, en overweldigend uitzicht op Rio.

Vanavond richting Copa Cobanan om te kijken of we daar een keer lekker kunnen eten. En wie weet nog weer een streetparty mee te pikken, daar zijn ze namelijk helemaal dol op hier.
Zoals mijn horoscoop van deze maand aangaf, go with the flow! En zo is de sfeer hier ook. Dus kan niet anders doen, dan hier in mee gaan.

• 06 Maart 2014 - 23:13

Marlies Brandt:

He Ilse, wat leuk om zo een beetje mee te reizen. Klinkt super allemaal.
    Veel plezier!

• 09 Maart 2014 - 07:20

W Ter Rele Heemhof:

he ilse geweldig wat je allemaal ziet.veel succes. Wil.